Lesz, ahogy lesz

Babacuccok - vásárlás után

2016. február 06. 20:04 - dashie

Végre valahára eljutottunk odáig, hogy lezavarjunk egy nagyobb bevásárlást a babának. Így, a 37. héten már időszerű volt, sőt, már jóval hamarabb szerettem volna ezt megejteni, de egyszerűen nem jutottunk el odáig, hogy együtt meg tudjuk ezt tenni. Tekintve, hogy a nagynak annak idején mindent egyes egyedül intéztem, most szerettem volna, ha a lehető legtöbb dolgot közösen tudjuk elintézni. Kicsit olyan vagyok, mint aki az első babáját várja, tudom, de 1. ha nekem nem is, de a férjemnek, Olivérnek tényleg első baba, 2. nekem meg az első olyan terhességem, amit nem egyedül kell végigcsinálnom, úgyhogy nekem is új a helyzet. 

 

Eléggé irritál, hogy tényleg szinte képtelenség összehozni egy normális, közös vásárlást, de amikor Olivér minden nap hat körül ér haza, akkor hétköznap a franc se akar már menni sehová, főleg egy kisiskolással, akinek azért mégiscsak időben le kéne feküdnie aludni, nem beszélve arról, hogy a boltok is bezárnának, mire odaérünk. A szombatot meg egy az egyben elviszi a heti nagybevásárlás, főzés, és uram bocsá' a pihenés. Az ősidőkben, amikor még többé-kevésbé normális emberként létezhettünk ebben az országban, az egyéb dolgokat, ami nem élelmiszer, nem tisztítószer, hanem mondjuk ruha, vagy sportszer, vagy akármi más, amiért nem biztos, hogy a teszkóba ugrik be az ember, nos, ezeket vasárnap vásároltuk meg. Ez ugyebár megszűnt (köszi, bazdmeg...), és egész egyszerűen a mai nap volt az első, amikor sikerült elintézni, hogy eljussunk egy nagyobb bevásárlókörútra. Azért azt hozzá kell tennem, hogy ez kocsi nélkül nem olyan könnyű ám. Ennek az volt az ára, hogy a hétvégi élelmiszerbevásárlás elmaradt, mert hét közben apránként megvettem ezt-azt, de ennek jövő héten végig inni fogom a levét, hiszen olyan hű de sok mindent nem tudok hazacipelni egyedül, hátizsákban. Amikor meg még én is dolgoztam, ez pláne elképzelhetetlen lett volna. Na persze a mai körút azzal is járt, hogy délután ötre lett ebéd, igaz, ez nálunk annyira nem ritka, de néha olyan jó lenne, ha szombaton is emberi időben ebédelnénk... 

Na, elég a panaszból, most inkább örülni szeretnék, és örülök is, mert végre nagyot léptünk előre, és beszereztünk egy csomó mindent. Sőt, ma este, mivel Olivér elment egy koncertre, én meg itthon maradtam, úgy döntöttem, hogy végre elkezdem bepakolni a kórházi táskámat. Jól is tettem, mert rá kellett jönnöm, hogy a hálóingeimnek iszonyú szekrényszaguk van, ezeket muszáj lesz újra kimosni. Meg arra is rájöttem, hogy kéne egy-két cicanadrág és hosszabb fölső, olyan, amiből a melleimet is ki tudom bányászni valahogyan. 

Nos, babacuccoknál egyelőre így állunk, ezeket szereztük be:

Babakocsi: Hauck Lacrosse All In One

hauck.jpeg

Mindenképpen valami ilyesmit kerestem. A főbb szempontjaim ezek voltak:

  • négy kerék (háromkerekűt semmiképpen nem akartam, volt már olyanom kisOlivérnél, leginkább felgyújtani szerettem volna)
  • első kerekek bolygósíthatóak (szintén korábbi rossz tapasztalat, volt fix kerekűnk is - igazából szinte mindenünk volt, amit most kizártam -, lehet, hogy rossz útviszonyoknál jó az olyan, de járdán, városi sétához borzasztó
  • legyen hozzá minden: hordozó, mózes, sportrész. Ezt azért, mert csak. Azt mondják, a mózest olyan hamar kinövi a baba... Nem érdekel. Amikor kisOlivér pici volt, olyan sóvárogva néztem a mózeskosaras babakocsikat, de nekem nem futotta rá. Most kell. Egyszerűen nagyon tetszik, ezért akartam ilyet. Hordozó is kell, mert nem akartam még külön megvenni azt is, autónk ugye nincs, de azért nagyszülőkkel, barátokkal olykor-olykor járunk kocsival. Mivel napi használatban nem lesz, nem akartam külön venni, de így pont jó, mert időnként mégis használni fogjuk. Néha szerintem a vázra is rákerül majd, de nem tudom, ezt majd úgyis kitapasztaljuk. A sportrész meg ugye evidens, hogy kell.
  • minden alkatrész a vázon cserélhető legyen: nem szeretem az olyat, ahol a sportrészt kell megdönteni, és abba beletenni a mózest, vagy a hordozót. Ilyenem is volt (igen, tényleg kismillió babakocsit nyúztunk tönkre, ennyi erővel vehettem volna egyszer egy olyat, ami drága, de jó, de hát nem tettem)

Aztán egyszer elmentünk valami tök mást venni, és megláttam ezt a kocsit, utolsó darabként, féláron. Naná, hogy megvettük, imádom, gyönyörűséges! Három napig el sem pakoltuk, csak itt tologattuk a lakásban, mint az ovisok :D 

Rácsos ágy: ezt használtan vettem egy Facebook csoportban, nagyon örülök, hogy megláttam, harmadáron volt, mintha új lett volna, viszont állapotát tekintve tökéletes. 

kisagy.jpg

Valami ilyesmi, színre, formára pont ilyen, csak kicsit más a minta az elején. Matrac is van hozzá, de veszünk egy újat, használt matracot nem szívesen tennék a bébi alá. Először ki akartuk tisztíttatni, de rájöttem, hogy azzal árban ugyanott vagyunk, mintha vennénk egy zsír újat. Jó, persze ez csak egy szimpla szivacsmatrac, de nem vagyok róla meggyőzve, hogy a kókuszmatrac annyival jobb. KisOlivérnek olyan volt, megmondom őszintén, nem volt benne semmi extra szerintem. 

Kiskád:

kad.jpg

Na, ez pont olyan, mint amilyet vettünk, ugyanilyen fekete, baglyos. Csak vettünk hozzá ugyanilyen színű és mintájú kádbetétet is. Tudok babát fürdetni anélkül is, de Olivérnek szerintem egyszerűbb lesz ezzel, meg igazából nekem is. 

Légzésfigyelő: Angelcare AC300e

angelcare.jpg

Nem tudom, hogy a kétlapos tényleg jobb-e, mint az egylapos, Olivér nagyon mondta, hogy ilyen kell, de hogy ezt mire alapozza, az számomra nem derült ki. Mondjuk azon kicsit ledöbbentem, amikor a használati utasítást olvastam, és azzal kezdődött, hogy az üzembe helyezéshez készítsek elő két farostlemezt (nem tartozék). Öööö, oké, indulok az első fűrészmalomba... Most komolyan, milyen marhaság ez? Ha megveszek valamit, szerintem elvárható, hogy minden olyan kellék benne legyen,a mi a használatához kell. Vagy ha nem, akkor legalább az adott boltban kapni lehessen, mint pl. az elemet is árulják ugyanott. Farostlemezt nem igazán. 

Mellszívó: Philips Avent kézi mellszívó

mellszivo.jpg

Először elektromosat akartam, de az árak eléggé elrettentőek voltak. Majd egyszer írok a szoptatáshoz fűződő viszonyomról, most csak annyit, hogy ez alkalommal szeretném, ha hosszabb ideig sikerülne, mint elsőre. Remélem, hogy ez a mellszívó ebben segíteni fog, meg azért jó lenne, ha tudnék fejni és későbbre eltenni némi anyatejet, mert szeretném, ha Olivér is meg tudná etetni időnként a picit. Na, ez vagy összejön, vagy nem, de én mindent megteszek a siker érdekében. Nincs bajom igazából a kézi mellszívókkal, fejtem már sokkal primitívebb eszközzel is, sőt, mivel az nem igazán jött be, végül szimplán csak kézzel fejtem, még az volt a legkényelmesebb. 

Cumisüveg: Nuk és Avent

nuk.jpg

avent.jpg

Az Avent üveg a mellszívóhoz volt, a Nuk-ot külön vettem, még korábban. Egyelőre ez a kettő van, egyelőre szerintem elég lesz, ha sikerül a szoptatás, akkor nem hiszem, hogy kelleni fog több is. Ha mégsem, majd akkor veszünk még párat. Anno nem nagyon szerettem az Avent üvegeket, nagyon sokszor fordult elő, hogy rosszul tekertem rá a tetejét, és folyt belőle a tápszer mindenfelé, de ahogy látom, ezek már kicsit máshogy néznek ki, a cumi részük is más, talán ezzel jobban boldogulok majd. A Nuk üvegekkel meg korábban sem volt sosem gondom. 

Tejtárolás: Lansinoh tejtároló zacskó

zacsi.jpg

Nekem valamiért szimpatikusabb ez a megoldás, mint a műanyag poharak. Ezeket eleve sterilen árulják, nekem nem kell vele semmit sem csinálnom, csak beleönteni a lefejt tejet, lezárni, dátumozni, és mehet a fagyasztóba. Olivér szerint gusztustalan, mint a bolti zacskóstej, valamiért attól is undorodik :D 

+

Avent Via pohár

avent_via.jpg

Csak lett egy műanyag pohár is :) Ez a mellszívóhoz volt ajándékba, még néhány cuccal együtt. 

Pelenkakuka: Tommee Tippee Nursery Essentials

pelenkakuka.jpg

Tisztában vagyok vele, hogy eleve nem szükséges ikszezer forintért pelenkakukát venni, mert egy sima, fedeles kuka is ugyanúgy megteszi, de nagyon szerettem volna. És ha már pelenkakuka, akkor olyat akartam, ami ilyen kukacot csinál a cuccból. Kíváncsian várom, mikor unjuk meg venni bele a kazettákat :D 

Melltartóbetét: Baby Bruin melltartóbetét

melltartobetet.jpg

+ Avent melltartóbetét (ajándék a mellszívóhoz)

melltartobetet_avent.jpg

Ebből kaptam két éjszakait, meg egy nappalit. Egyelőre azt sem tudom, hogy szükség lesz-e rá, de ha igen, akkor majd eldöntöm, hogy melyik a jobb. Bár gondolom, az Avent ára a másikhoz képest a csillagos egekben van.

Cumik: Babylove (0-2 hónap)

Beauty Baby (0-3 hónap)

Avent (0-3 hónap) - ez szintén a mellszívóhoz volt ajándék

cumi.jpg

Én mindenképpen akartam cumit venni, és ha már vettem, akkor nem is egyet, mert az a tapasztalatom, hogy ezekből sosem elég. A másik tapasztalatom az, hogy minden baba csak ugyanolyan formájú cumit fogad el. KisOlivér nem ilyet kapott, az övé nem ilyen lapos volt, hanem az a csapott végű, asszem talán azt hívják "fogszabályozósnak". Most ilyenhez jutottam hozzá, meg ajándékba is ilyet kaptunk, és a mellszívós csomagban is ilyen volt, úgyhogy - ha a baba másként nem akarja - ilyen lesz. 

Sterilizálás: Chicco fertőtlenítő folyadék

fertotlenito.jpg

Mi csak ilyet vettünk, mást nem hiszem, hogy nagyon használni fogunk, legfeljebb még a kifőzést, de ahhoz elég egy fazék. Gondolkodtunk az elektromos gőzsterilizálón, de annak brutális ára van, a mikrós sterilizálóhoz meg hiányzik egy alapvető eszközünk: a mikró. Nem azért nincs, mert mikróellenesek lennénk, évekig volt, használtuk, szerettük. Aztán egyszer tönkre ment, és valahogy nem vettünk másikat. Közben másik lakásba költöztünk, ahol olyan tróger módon lett kialakítva a konyha, hogy nem is nagyon találtunk volna neki helyet, ezért nem erőltettük a dolgot. Kb. két éve nincs, és igazság szerint teljesen megszoktuk, nem is hiányzik. Most a baba kapcsán felmerült, hogy vegyünk egyet, ha valamit melegíteni kell neki, de ha anyatejes lesz, akkor erre nem igazán lesz szükség. Úgyhogy egyelőre megvárjuk, amíg tényleg szükség lesz rá. Sterilizálni meg jó lesz ez a lötyi. 

Orrszívó: Arianna Orrszívó-porszívó - Bébi Zsepi

bebizsepi.jpg

 Bár a babás csoportokban, és hétköznapi társalgások alkalmával is azt szűrtem le, hogy jelenleg az Orrszi-Porszi a legismertebb és legnépszerűbb porszívós orrszívó, engem már a neve is taszít, és igazából nekem nagyon nem tetszik a formája, hogy oldalra kell fordítani. A másik meg az, hogy KisOlivérrel is Ariana orrszívót használtunk, csak még az előző szériát, és maximálisan meg voltam vele elégedve. Ez az új verzió még annál is jobban tetszik, mert ezt könnyebb tisztítani, jobban szét lehet szedni, és kefe is van hozzá. 

Körömcsipesz: Summer Nail Clipper Set

csipesz.jpg

 

Na és a továbbiak, amiket már nem tudok így listázni: textilpelenkák garmadája, bébipaplan, ami még KisOlivéré volt, ágynemű huzat, ami szintén megmaradt, pelenka, popsitörlő, babaruhák innen-onnan beszerezve (F&F, Brendon, C&A, H&M, Vatera, Facebook csoportok, turi, bababörze, nagytesóról megmaradt ruha). Nem kellett vennünk kis, vékonyka takarókat sem, mert abból is annyi volt itthon, mint a fene. Baba méretű is, meg felnőtt méretű is. A vásárban pedig vettünk sétáláshoz való, jó vastag, nagyon pihepuha takarót, bár elnézve a jelenlegi időjárást, nem is biztos, hogy túlzottan nagy szükség lesz rá. 

Tuti kihagytam a felsorolásból ezt-azt, de most ezek a cuccok voltak a szemem előtt. Nagyon bízom benne, hogy mindent beszereztünk, amire szükség lesz, függetlenül attól, hogy ide leírtam-e, vagy sem.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszahogylesz.blog.hu/api/trackback/id/tr178278516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása