Lesz, ahogy lesz

Könyvkihívás 2016

2015. december 07. 12:59 - dashie

Nem tudom, részt vettetek-e a nagy, nemzetközi könyvkihívásban 2015-ben, de nekem annyira megtetszett a dolog, hogy úgy döntöttem, 2016-ban sem akarok kihívás nélkül maradni. Azt mondjuk sosem mulasztom el megemlíteni, hogy az első nagy kihívást az eredeti szabályok szerint csináltam, mert halálba idegesített, amit a szeretlekmagyarország.hu és a Kossuth Kiadó kéz a kézben művelt vele. Az egész onnan indult, hogy egy eléggé nevenincs weboldalon megjelent a kihívás magyarul, csak éppen a fordítója valamiért nem mindent értett. Így történhetett, hogy ami az eredeti listán még úgy szerepelt, hogy "non-fiction", az nála már "szépirodalmi mű" lett. Anyáztam is miatta rendesen magamban, mert egyszerűen halálba tud idegesíteni az ilyen fajta pontatlanság. Ráadásul a kihívás itthoni "hivatalos" oldala ezt egy az egyben át is vette, mindenféle utánanézés nélkül. Az eredeti listát vagy játékszabályt szerintem soha meg sem nézték. Én szívesen beszálltam volna a magyar oldal kihívásába, de nem így. 

Sajnos 2016-os kihívást egyelőre még nem találtam, legalább is olyat nem, mint az idei volt, szóval úgy döntöttem, írok egyet magamnak!

Nagy sajnálatomra a 2015-ös kihívást egyébként nem tudtam/nem fogom tudni befejezni, még a felét sem sikerült teljesítenem, de igazság szerint ez nem zavar meg abban, hogy januárban belekezdjek egy újba. Azokat a könyveket, amiket amúgy is el szerettem volna olvasni, ebbe is simán bele fogom tudni tenni, de megmondom őszintén, hogy sok olyan van, amiről egyébként is letettem már, vagy belekezdtem, de nem tetszett. Viszont rengeteg nagyon jó könyvet olvastam a kihívásnak köszönhetően, amiket magamtól biztosan nem vettem volna elő, úgyhogy már ennyi haszna is simán volt a dolognak. Egyébként könyvfüggő vagyok, de azt hiszem, ezt már említettem, viszont sajnos az idei év nem arról szólt, hogy olyan sok időm lett volna bármit is csinálni, erről is írtam már korábban. Másrészt azt is hozzá kell tennem, hogy van még ez-az, amit szabadidőmben csinálni szeretek, és próbáltam úgy elosztani az időmet, hogy mindenre jusson. De jöve azért úgy néz ki, sokkal többet fogok tudni olvasni. Február közepéig mindenképpen, aztán ha már itt a baba, akkor is azt hiszem, hogy jobban rá fogok érni, mint munka mellett. A nagyfiam mellett is rengeteget olvastam, amikor pici volt, főleg amikor még sokat aludt. 

Na tehát, úgy döntöttem, hogy kell nekem egy kihívás 2016-ra, de olyan szupert nem találtam, mint amilyen az idei volt. A Moly-on mondjuk írtak a felhasználók egyet, de rengeteg olyan pontja volt, ami számomra egyszerűen nem is létezik. Például, hogy olvassak el egy olyan könyvet, amit most kaptam karácsonyra. Nem kapok könyvet sem karácsonyra, sem semmire, mert mindenki tudja, hogy e-könyveket olvasok, azokat meg beszerzem magamnak. Vagy hogy olvassak el egy kölcsön kapott könyvet. Ugyanez a probléma, nem kérek kölcsön könyvet, mert letöltöm, ami érdekel. Egyébként adni sem adok, mert sajnos sokszor jártam úgy, hogy nem kaptam vissza, ebből kifolyólag hiányzik például a Harry Potter ötödik része, ráadásul olyannak adtam kölcsön, kb. tíz éve, aki azóta már nem is lakik az országban (ex-lakótárs), és nem is tartok vele kapcsolatot. Innen üzenem, hogy anyád! Ezt mondjuk tervezem pótolni, bár már egy ideje nem vásárolok papírkönyveket, de ha a nagyfiam akkora lesz, remélem szeretné elolvasni, és nehogy már ne legyen teljes a sorozat. Van olyan könyvem is, ami eredetileg két kötetes volt, az elsőt kölcsön adtam az akkori pasimnak, aki sosem adta vissza. Hetekig nem szakítottam vele csak azért, mert még nem olvasta ki, de utána sem adta vissza, aztán annyira megsértődött rám, amiért vége lett a kapcsolatnak, hogy állítása szerint kidobta a könyvemet. Na haver, neked is anyád! 

Volt a molyos listán sok olyan pont is, ami egyszerűen csak nem tetszett, mert szerintem túlságosan leszűkíti a kört, vagy túl nyakatekert az én ízlésemnek, pl. hogy olyan könyvet olvassak, aminek a címe nyolc szóból áll, hát na ne, ez nekem nem pálya. De azért akadt sok olyan, ami bejött, ezeket a saját listámra is felvettem, a többi kritériumhoz meg olyat írtam, ami nekem tetszett, vagy ami a molyos lista hatására jutott az eszembe. Teszem hozzá, az én listám könnyebb, mint az idei volt, mert nem 50 (azaz 52) könyvet "kell" elolvasni, csak negyvenet. Egyszerűen nem akartam ilyen sok könyvet belezsúfolni, mert szerintem tarthatatlan a heti egy könyv egy teljes éven át. Persze ez egy átlag, nyilván, hiszen vannak rövidebb könyvek is, amiket egy-két nap alatt végigolvas az ember, de én javarészt hosszabbakat választok, és tényleg úgy vagyok vele - bár ilyet egyetlen önérzetesebb bookaholic sem mondana, de én igen -, hogy azért na, van nekem életem amúgy is, még akkor is, ha tényleg egy király dolog újabb és újabb könyveket felfedezni. Én viszont szeretek írni is, főzni is, varrni is, ezekre is időt kell szakítani, az egyéb kötelezettségeimen kívül. 52 könyvet szerintem csak az tud elolvasni, aki napi 24 órában ágyhoz van kötve, vagy aki a munkája közben is ráér olvasni, esetleg akinek sok szabadideje van, és nagyon vékony, nagyon lájtos könyveket választ. Rám egyik sem igaz, úgyhogy jó lesz a 40 könyv is, gondolva magamra, és azokra, akik esetleg szeretnék megcsinálni az én listámat, de nem érnek rá 0-24-ben olvasni. 

De elég legyen a szóból, jöjjön akkor a lista:

konyvkihivas_2016.jpg

Remélem, aki úgy dönt, hogy megcsinálja, jól fog szórakozni jövőre, és nem találja túl nehéznek. Próbáltam én is azt szem előtt tartani, hogy bármilyen ízlésű olvasó kereshessen kedvére való könyvet hozzá, de azt is, hogy mindenki egy kicsit "rákényszerüljön", hogy kilépjen a komfortzónájából, és olvasson olyat is, amit egyébként nem szokott. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszahogylesz.blog.hu/api/trackback/id/tr218116478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása